Om WalkAway

Hej! Vi vil gerne invitere dig en tur bagom WalkAway og til at gå med os. Bare for en stund. Måske kun her på siden, eller hvem ved – måske med snørede støvler, rygsæk og Yankeebar ude i virkeligheden?

Vi tror på, at det i en verden og en hverdag med fuld fart på og beslutninger der skal træffes kan være hjælpsomt at dyrke de små tidslommer, hvor vi har mulighed for at sætte os selv fri, fokusere og drage fordel af de ressourcer, der altid findes i relationerne mellem mennesker. WalkAway er sådan en tidslomme. Her er der fuld blus under fokus, fællesskab og frirum, fordi vi tror på, at det sagtens kan være sjovt at arbejde seriøst. Ja, faktisk mener vi, at go’ energi, grin, relationer og at ting giver mening er forudsætninger for at lykkes med sit forehavende.

Hvem er vi?

Bag WalkAway – 360 graders virksomhedsudvikling på gåben står, og går, vi: Majbritt Mikkelsen og Mads Krarup. Sammen har vi støbt vores egen form, hvor du som deltager, uanset om du er leder, medarbejder, bestyrelsesmedlem eller noget andet kan skabe både indre og ydre resultater gennem gående sparring sammen med andre.

Majbritt

Jeg står hver dag op for at skabe (stærkere) relationer mellem mennesker.

Jeg ejer og faciliterer erhvervsfællesskabet Stol På Mennesker i Silkeborg – et mangfoldigt relations- og oplevelsesbåret erhvervsnetværk med omtrent 80 skarpe, sjove, ambitiøse og åbne mennesker fra alverdens brancher. Derudover faciliterer jeg ”SIF Business Unusual” – et erhvervsnetværk blandt yngre sponsorer i Silkeborg I.F.

Jeg arbejder desuden med journalistik og kommunikation og bruger gerne elementer derfra på forskellig vis i WalkAway.

Jeg har mine rødder i foreningslivet og holder af at skabe og dyrke kulturer og fællesskaber, hvor åbenhed og fortrolighed står som de vigtigste værdier – og derfra kan der som bekendt altmuligt. 

Mads

Jeg har som psykolog med speciale indenfor arbejds- og organisationspsykologi arbejdet med ledelses- og organisationsudvikling siden 2003.

Jeg er optaget af, hvordan vi både som enkeltpersoner og virksomheder kan sætte farten ned for at sætte farten op og udnytte vores potentialer til glæde for flest mulige. Samtidig er jeg drevet af at designe og udvikle processer, som kan hjælpe mennesker med at hjælpe sig selv, hinanden og deres virksomheder.

Af kunder og samarbejdspartnere beskrives jeg ofte som imødekommende, positiv, humoristisk, fokuseret og hjælpsom. Det er netop de ting, jeg forsøger at bringe med ind i WalkAway for at underbygge tankerne om fokus, fællesskab og frirum. 

Hvordan opstod WalkAway?

Idéen om at gå imens man bliver klogere på sig selv og sin virksomhed stammer fra en vandretur i Peru. Her var Majbritt i selskab med andre selvstændige eller ledere, for hvem det ret hurtigt blev tydeligt, at dét at gå – og gå langt –  gjorde noget godt for tankerne:

“Dialogen gik nemt, imens vi bevægede os fremad skulder ved skulder, og hovedet blev tømt på en måde, vi ikke havde oplevet før. Effekten kom dog som oftest ikke i nuet, men først senere når kroppen var bragt i ro. Nogle ting faldt først helt på plads et godt stykke tid efter hjemkomsten til Danmark. Man kan vel kalde det en slags forsinket mental wellness.”

På turen opstod der samtidig et ret unikt fællesskab, idet alle satte en hånd i ryggen på hinanden, når det blev hårdt. Når fodsålerne brænder og hjertet hamrer, kan man ikke undgå at dele ud af de sidste dråber vand, de sidste lakridser eller de dårlige vittigheder:

“Jeg overdriver ikke, når jeg siger, at vi grinede og græd os igennem et hjørne af Andesbjergene. Her var der højt til loftet, langt til civilisationen og kort til venskaber. Deraf opstod ideen om at lave virksomhedsudvikling på gåben, velvidende at der hverken mangler tilbud om workaways, retreats eller lederuddannelser i det fri. Min lyst handlede om at finde en form, hvor det ikke går ud på at rydde op på to-do listen eller suge sig ned i rødvin om aftenen og kalde det ’netværk’.”

Så gik vi i gang

I efteråret 2019 blev ideen om virksomhedsudvikling på gåben prøvet af på en tur til Toscana. Her var Mads med som deltager, og kort efter var han formelt en del af WalkAway. Derfra gik det derudaf. I foråret 2020 bevilgede Velliv Foreningen et beløb til udvikling af projektet, som gav 18 erhvervsledere muligheden for at deltage i et længere forløb med Kick In, to WalkAways til Bornholm og Harzen, tre Walk The Talks og til sidst en Kick Out. Forløbet gik godt, og vi har mod på mere.

Det var det. Og nu er vi her. I fuld gang med forsat at udvikle WalkAway.

Vi håber, du føler dig velkommen i vores univers  og glæder os til at høre fra dig, gå dig i møde og rette blikket fremad. Og husk; det meste kan lade sig gøre, hvis blot man tør spørge.

Gående hilsner
Mads og Majbritt, WalkAway